MX-5 raamrubbers onder kap

De MX modellen van Mazda: MX3, MX5, MX6
Plaats reactie
LUC DE WIT

MX-5 raamrubbers onder kap

Bericht door LUC DE WIT » 22 aug 2017 08:12 am

Hallo,

Ik kocht een NA MX-5 uit 1991.

De aansluiting van het raam met de dichtingsrubbers onder de kap sluit niet goed.
De ruit drukt zeer weinig, plaatselijk zelfs niet, tegen de rubbers.

Ik kocht nieuwe rubbers bij I.L.Motorpsort.
Na plaatsing zelfde probleem.

Ik vrees dat bij zware regen er wat water zal binnenkomen.
Iemand een oplossing ?

Waarvoor dank vooraf.

Luc DE WIT

damic
Site Admin

Re: MX-5 raamrubbers onder kap

Bericht door damic » 22 aug 2017 05:11 pm

Zeker weten dat er niets verbogen is?
RX-7 SA (12A) 1980
121 '93, 626 Coupe 2.0 '90, 626 BreaK 2.0D '92, Pug Partner '06
Hyundai H-1 2.5 '11 werkpaard
Yootooobe: http://www.youtube.com/user/Damicske

Luigi

Bericht door Luigi » 22 aug 2017 05:53 pm

Hallo Luc
Je moet eens proberen je raam iets naar beneden te doen de deur dichtslaan (niet te hard :mrgreen: ) dan je raam terug omhoog draaien werkt best als iemand in de auto zit en jij ernaast staat dan kun je alles goed volgen en controleren als bij die handeling je raam goed aansluit wil dat zeggen dat de raamgeleiding in de deur is versleten en daardoor je raam niet goed aansluit .
Is het resultaat dat je raam nog steeds niet aansluit kan het zijn dat de deur niet goed zit of het dak is verwrongen.
Ene veel plezier met je nieuwe aanwinst.
groetjes
Mazda 626 Coupe 1990 2.0 12V

LUC DE WIT

Bericht door LUC DE WIT » 24 aug 2017 09:01 am

Beste Luigi,

Raamgeleiding is strak , zonder enige speling.
Deurophanging heeft geen speling.
Softtop werd vernieuwd.
Rechterruit sluit goed aan tegen rubber.
Bestaan er geen dikkere ( bredere ?)rubbers waar ruit ONDERAAN tegen aansluit in plaats van de huidige rubbers waar ruit zijdelings tegenaangedrukt wordt ?

Dank en groeten,

Luc DE WIT

Luigi

Bericht door Luigi » 24 aug 2017 04:05 pm

hallo Luc
Dat vermindert al de mogelijkheden het enige waar ik nog aan kan denken omdat de andere deur wel mooi aansluit is misschien dat de probleemdeur ooit is gedemonteerd geweest voor werken of ongeluk (in dat geval misschien nieuwe deur gemonteerd) of na de werken de deur niet 100% op zijn plaats gemonteerd en dat je de scharnieren van de deur iets moet afstellen ? weet echter niet of deze scharnieren gelast zijn of met bouten vastgezet.
Met bouten is het makkelijk bouten iets los draaien net genoeg dat de scharnier op de carrosserie verschuift deur dicht doen en aan buitenzijde of binnenzijde de deur manipuleren tot hij mooi past let op de spleten tussen deur en carrosserie en dat hij in lijn blijft met de carrosserie.
Als hij goed zit deur zachtjes open doen en ondersteunen anders zakt hij weg en bouten aandraaien werk voor 2 of 3 personen afhankelijk hoe zwaar de deur is .
beste resultaat dat de bouten nog een beetje klemmen en met de platte hand ertegen slaan (de deur) te losse bouten maakt het werk zeer moeilijk daar hij direct wegzakt als je hem opent.
Als de scharnier is vastgelast op de carrosserie kan het zijn dat er bouten op de deur zitten .
is het echter op beide plaatsen vastgelast heb je een speciaal wrikijzer nodig om de steunen te manipuleren best door garage laten doen.
Je kan al veel te weten komen van de stand van de deur door met de vlakke hand langs de naden te gaan of plastic latje en kijken of de deur gelijk ligt met de carrosserie en kijken of de naden tussen de 2 overal even ver open staan.
Zo hiermee is mijn trukendoos leeg als je niets merkt dat fout is en de spleet blijft dan raad ik je aan even langs de garage te gaan om misschien nog enkele oplossingen te vinden.
Groetjes en veel succes
Luigi
Mazda 626 Coupe 1990 2.0 12V

LUC DE WIT

Bericht door LUC DE WIT » 25 aug 2017 08:16 pm

Dankuwel, Luigi.

Maandag ga ik toch langs garage om Airco R12 te laten bijvullen.
Dan vraag ik het daar.

Beste groeten,

Luc DE WIT

Plaats reactie