Kenwood radio inbouwen

In Car Entertainment = muziek, film, ...
Plaats reactie
Christhesailerman

Kenwood radio inbouwen

Bericht door Christhesailerman » 17 dec 2009 04:59 pm

Hey allemaal,

Ik heb mij mijne eerste radio geplaatst. Omdak er gewoon gene had toen ik mijne mazda 323 van '90 kocht. Dus ik vol verwachting naar de winkel voor nen autoradio, met het resultaat dak met ne kenwood huiswaarts keerde. Doos openen en verkennen wat er allemaal bij zit; Gratis 2GB usb stick, afstandbediening, bekabeling, en de radio zelf natuurlijk.

Bij het aansluiten van mijn ISO-connection stuit ik op een probleem van nogal grootte aard. De bedrading die van de auto krijg komen voor geen meter uit bij de kabels van de kenwood. GVD is het woord dat toen veel gevallen is, na dat ik mij had kunnen kalmeren ben ik maar op zoek gegaan naar de juiste aansluitingen en gevonden. Maar allemaal voor de modellen vanaf 1998. Dus verder en verder zoeken tot ik een technische tekening vond van de kabels voor de radio. Daarmee had ik nog steeds geen andere stekkers. Daarvoor ben ik de autoafbraak gaan opzoeken. Komaan ergens moet hier toch een auto staan waar geen orginele autoradio in sta. Een kleine vreugde kreed toen ik bij een honda civic aankwam, zonder radio maar wel met de stekkers die ik zocht.

Maar nu het volgende probleem: welke kabel moet waar aangesloten worden? Alléjah na veel vergelijk en puzzelwerk heb ik het dan toch opgelost gekregen. Nu heel de boel aansluiten en teeesssstttteeennnn!!!!

Haha heerlijke sound, Goeie bass en de mogelijkheid voor een bleutooth transponder te koppellen zodat en handsfree gebeld kan worden.

damic
Site Admin

Bericht door damic » 17 dec 2009 07:55 pm

Ik koop meestal zo'n iso stekker gewoon in de auto 5 (kost iets van een 9€) maar dan alleen de iso kant en de andere kant losse draden en knijp of soldeer ik die op de originele draden. Is altijd wel eventjes zoeken, maarja
RX-7 SA (12A) 1980
121 '93, 626 Coupe 2.0 '90, 626 BreaK 2.0D '92, Pug Partner '06
Hyundai H-1 2.5 '11 werkpaard
Yootooobe: http://www.youtube.com/user/Damicske

Christhesailerman

Bericht door Christhesailerman » 18 dec 2009 07:23 am

Idd die stekkers zijn niet zo echt heel duur. Maar een student moet wat op zijn geld letten hé, en solderen zat er bij mij ook al niet in. Lang leve de lusterklemmen!!![/quote]

kenny

Bericht door kenny » 18 dec 2009 10:23 am

In het vervolg een verloopstuk Mazda-> Iso gebruiken natuurlijk. Niks knippen, solderen, uitzoeken. Plug&play...
1975 Mazda 616
1978 Mazda 616LN (RIP)
1997 Mazda 323F 1.8 (Sold)
2003 Mazda 323F (Crashed)

Plaats reactie